გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის სახელი გვარი, პირადი ნომერი: ეკატერინე
ჯარიაშვილი პ/ნ 12001079812
საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა
სწავლების საფეხური/კლასი: მე-6 კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 19 მოსწავლე სსსმ მოსწავლე არ არის
გაკვეთილის თემა: ნაწყვეტი წიგნიდან,,ტომ სოიერის თავგადასავალი’’-,,ტომის
დასჯა’’
გაკვეთილის მიზანი:
·
მოსწავლე შეძლებს ტექსტის მოსმენას,გაგებას,გააზებას,საკუთარი
თუ ჯგუფის პოზიციის ნათლად ჩამოყალიბებას კლასის წინაშე,
აქტივობის
აღწერა
|
გამოყენებული
მეთოდი/მეთოდები
|
კლასის
ორგანიზების ფორმა/ფორმები
|
სასწავლო
რესურსები
|
დრო
(წთ)
|
|
1
|
საორგანიზაციო საკითხების მოგვარება
მოსწავლეებისათვის დადებითი განწყობის შექმნა და
საორგანიზაციო საკითხების მოგვარება. გაკვეთილის თემისა და მიზნის წარდგენა.შეფასების
რუბრიკის გაცნობა.
|
ვერბალური
კომუნიკაცია
|
მთელი
კლასი
|
ქცევის
წესები, ჟურნალი, შეფასების რუბრიკა
|
3
წუთი
|
2
|
წინარე ცოდნის
გააქტიურება
მოსწავლეებს
ვთხოვ გაიხსენონ ჩვენს მიერ შესწავლილი ტექსტებიდან რომელი ტექსტია ნათარგმნი? ვინ
არის დასახელებული ტექსტის ავტორი?ვინ თარგმნა ტეწსტი უცხო ენიან ქართულად?
|
კითხვა-პასუხი
|
მუშაობა
მთელ კლასთან.
|
5
წუთი
|
|
3
|
მინი ლექცია
მოსწავლეებს ვუყვები ამერიკელი საბავშვო მწერლის -,, მარკ ტვენი’’-ს მოკლე ბიოგრაფიულ ცნობებს და ვუჩვენებ დოკუმენტურ ფილმს,მწერლის ცხოვრების ამსახველი სურათებით დატვირთულს. კითხულობენ ტექსტს გაგრძელებით. ტექსტის წაკითხვის შემდეგ ისინი ადარებენ თავიანთ ვარაუდებს ტექსტში მოცემულ ინფორმაციასთან. |
ინტერაქტიული
მეთოდი
|
მუშაობა
მთელ კლასთან
|
კომპიუტერი,პროექტორი
|
5 წუთი
|
4
|
ვიზუალური მხარის გამოყენება
იმისათვის რომ ბავშვებისათვის უფრო საინტერესო გავხადო მათთვის უცნობი მწერლის მიერ დაწერილი ნაწაემოებები ვუჩვენებ გამომცემლობა-,,ანბანი’’-ს მიერ დაბეჭდილ მცირე ზომის წიგნებს ,,ტომ სოიერის თავგადასავალი ‘’ და ,,ჰეკლბერ ფინის თავგადასავალი’’ |
ვერბალური
კომუნიკაცია
|
მუშაობა
მთელ კლასთან.
|
5 წუთი
|
|
5
|
ტექსტის კითხვა, გააზრება.
ჯგუფებად წარმოდგენილ მოსწავლეებს ვთხოვ, რომ წინასწარ
მომზადებულ თაბახის ფურცელზე მოინიშნონ,მეგობრის მიერ წაკითხული ტექსტიდან ის პასუხები
რომელთა კითხვებიც მათ ჯგუფს წინასწარ საიდუმლო კონვერტიდან-,,აბა მიპასუხე’’-დან
ამოუვიდათ.ხოლო ერთ-ერთ მოსწავლეს ვთხოვ წაიკითხოს სახელმძღვანელოში არსებული ტექსტი.
|
მუშაობა
ჯგუფებთან
|
თაბახის
ფურცლები,საიდუმლო კონვერტი.
|
10 წუთი
|
|
6
|
მუშაობა ჯგუფებში
ჯგუფებად დაკომპლექტებულ ბავშვებს ვაძლევ ფორმატის ფურცელს პრეზენტაციის მოსამზადებლად.ამავდროულად შევახსენებ ჯგუფური მუშაობის წესებს,სამუსჰაოს დასრულების შემდეგ ჯგუფები გააკეთებენ თავიაანთი ნამუშევრის პრეზენტაციას. დააკითხულამავდროულად მოსწავლეებს შევახსენებ ჯგუფური მუშაობის წესებს. სამუშაოს დასრულების შემდეგ ჯგუფები გააკეთებენ თავიანთი ნამუშევრების პრეზენტაციას. |
მუშაობა
ჯგუფებში
|
ჯგუფური
|
დიდი
ფორმატები.
|
10
წუთი
|
7
|
გაკვეთილის შეჯამება
გაკვეთილის ბოლოს მოსწავლეები იმსჯელებენ, თუ რა იყო საინტერესო მათთვის
დღევანდელი გაკვეთილიდან: რა მოეწონათ, რა
არ მოეწონათ და რა იყო დასამახსოვრებელი. მოსწავლეები თითო წინადადებით აჯამებენ
გაკვეთილს.
|
ვერბალური
კომუნიკაცია
|
მთელი
კლასი
|
4 წთ
|
|
8
|
მოსწავლეთა შეფასება,
საშინაო დავალების მიცემა
მასწავლებელი შეაფასებს მოსწავლეებს განმავითარებელი
კომენტარებით და განმსაზღვრელი შეფასებით.
საშინაო
დავალებად მიეცემათ მოიძიონ ინფორმაცია სხვა ბაღების შექმნის შესახებ და წარმოადგინონ მომავალ გაკვეთილზე.
|
ვერბალური
კომუნიკაცია
|
მთელი
კლასი
|
დაფა,ცარცი
|
3 წთ
|
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
ქართული დაწყ .(II)
.1.
·
მოსწავლემ უნდა შეუძლოს სამეტყველო ქცევის წარმართვა
საკომუნიკაციო მიზნისა და კონტექსტის შესაბამისად.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
1. თანატოლებთან
ერთად მსჯელობს და კამათობს მოსმენილი/წაკითხხული ინფორმაციის შესახებ.
2. საუბრობს ნათლად და გარკვევით, გააზრებულად იყენებს შესაბამის არავერბალურ საშუალებებს.
3. მეტყველების პროცესში თავისუფლად გადმოსცემს სხვის ნათქვამს.
2. საუბრობს ნათლად და გარკვევით, გააზრებულად იყენებს შესაბამის არავერბალურ საშუალებებს.
3. მეტყველების პროცესში თავისუფლად გადმოსცემს სხვის ნათქვამს.
N
|
შეფასების კრიტერიუმები
|
გასაუმჯობესებელი
|
საშუალო
|
კარგი
|
1
|
კითხულობს გამართულად, იგებს და იაზრებს წაკითხულ ტექსტს
|
კითხულობს მარცვალ-მარცვალ,
უჭირს წაკითხულის გააზრება
|
კითხულობს გაბმით, რთულ სიტყვებს კი მარცვლებით, რიგ შემთხვევებში იაზრებს
წაკითხულს
|
კითხულობს გაბმით. არ უჭირს
ტექსტის გაგება -გააზრება
|
2
|
პასუხობს დასმულ შეკითხვებს
|
უჭირს კითხვებზე პასუხის გაცემა
|
მასწავლებლის დახმარებით პასუხობს დასმულ კითხვებს
|
პასუხობს კითხვებზე სწორად და გამართულად
|
3
|
მსჯელობს, გამოაქვს დასკვნები
|
უჭირს მსჯელობა
|
მსჯელობს და გამოაქვს დასკვნები მასწავლებლის დახმარებით
|
შეუძლია მსჯელობა და აზრის ჩამოყალიბება თანმიმდევრულად
|
4
|
ჩართულია აქტივობებში
|
პასიურია, თავს არიდებს დავალებებს
|
ნაწილობრივ ერთვება აქტივობებში
|
ჩართულია ყველა აქტივობაში
|
ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა
შეფასების
კრიტერიუმები
|
კი
|
არა
|
განმავითარებელი
კომენტარი
|
ჯგუფის
წევრები უსმენენ ერთმანეთს
|
|||
ჯგუფის
ყველა წევრი ჩართულია
|
|||
ჯგუფის
წევრები თანამშრომლობენ(აზრის გამოხატვის თანაბარი პირობები)
|
|||
ჯგუფი
პრეზენტაციისას წარმოადგენს მთავარ იდეას, აკეთებს დასკვნებს
|
|||
ჯგუფი პასუხობს შეკითხვებს
|
|||
ჯგუფი იცავს დროის ლიმიტს
|
2019 წლის ივნისს მე-6 კლასში ჩავატარე სტანდარტული
გაკვეთილი თემაზე-,,ტომ სოიერის თავგადასავალი’’-,,ტომის დასჯა.’’
ჩემი
გაკვეთილის მიზანი იყო: ტექსტის მოსმენა,გაგება -გააზრება,საკუთარი თუ ჯგუფის პოზიციის
ნათლად ჩამოყალიბება კლასის წინაშე.
გაკვეთილის დაგეგმისას გათვალისწინებული მქონდა, რომ მოსწავლეებს
შეუძლიათ მოსმენით აღიქვან და გაიგონ ტექსტის შინაარსი, აქვთ თანამშრომლობითი და პრეზენტაციის
უნარები. ბავშვებმა თავიანთი შესაძლებლობის ფარგლებში მაქსიმალური შედეგები აჩვენეს,
რაც მაძლევს საშუალებას თამამად ვთქვათ, რომ ჩემი გაკვეთილის მიზანი, მოსმენით აღიქვან
და გაიგონ ტექსტის შინაარსი, სრულიად იქნა მიღწეული. ბავშვებმა შეძლეს გაკვეთილის ბოლოს
საკუთარი, თუ ჯგუფის პოზიციის ნათლად ჩამოყალიბება კლასის წინაშე.
მინდა გამოვყო რამოდენიმე ძლიერი მხარე ჩემი გაკვეთილიდან. ,,ვიზუალური მხარის გამოყენება’’- ამ აქტივობამ ხელი შეუწყო ბავშვებს, რომ უფრო საინტერესო გამხდარიყო მათთვის უცნობი მწერლის მიერ დაწერილი ნაწარმოები. საინტერესო აღმოჩნდა ასევე ,,მინი ლექცია’’ კომპიუტერული ტექნოლოგიების დახმარები. ეფექტურად იმუშავა ,,საიდუმლო კონვერტის’’ გამოყენებამ, სადაც განთავსებული იყო კითხვები ინფორმაციის უკეთ გააზრებისთვის. გაკვეთილის გეგმაში არაფერი არ შეცვლილა. თუმცა გაკვეთილის მსვლელობისას ცხადი გახდა, რომ ტექსტი, რომლის დამუშავებასაც ვაპირებდით, ვერ იქნებოდა ბოლომდე ათვისებული. ამიტომაც გადავწყვიტე მისი შემოკლება, რამაც განაპირობა გაკვეთილის ტემპის ზომიერების შენარჩუნება და საგაკვეთილო მიზნების არდაზარალება. ცხადია, გავითალისწინებ ამ გაკვეთილის გამოცდილებას სამომალოდ და სხვაგვარად წარვმართავ იმ მონაკვეთს, რომელშიც ხარვეზი დამიფიქსირდა. კერძოდ, შესასრულებელი დავალების მიცემამდე წინასწარ გადავამოწმებ ტექსტის ზომიერებას. აღნიშნული რეკომენდაციების გათვალისწინება სრულფასოვნებას შესძენს ჩემ მიერ ჩატარებულ გაკვეთილს.
მინდა გამოვყო რამოდენიმე ძლიერი მხარე ჩემი გაკვეთილიდან. ,,ვიზუალური მხარის გამოყენება’’- ამ აქტივობამ ხელი შეუწყო ბავშვებს, რომ უფრო საინტერესო გამხდარიყო მათთვის უცნობი მწერლის მიერ დაწერილი ნაწარმოები. საინტერესო აღმოჩნდა ასევე ,,მინი ლექცია’’ კომპიუტერული ტექნოლოგიების დახმარები. ეფექტურად იმუშავა ,,საიდუმლო კონვერტის’’ გამოყენებამ, სადაც განთავსებული იყო კითხვები ინფორმაციის უკეთ გააზრებისთვის. გაკვეთილის გეგმაში არაფერი არ შეცვლილა. თუმცა გაკვეთილის მსვლელობისას ცხადი გახდა, რომ ტექსტი, რომლის დამუშავებასაც ვაპირებდით, ვერ იქნებოდა ბოლომდე ათვისებული. ამიტომაც გადავწყვიტე მისი შემოკლება, რამაც განაპირობა გაკვეთილის ტემპის ზომიერების შენარჩუნება და საგაკვეთილო მიზნების არდაზარალება. ცხადია, გავითალისწინებ ამ გაკვეთილის გამოცდილებას სამომალოდ და სხვაგვარად წარვმართავ იმ მონაკვეთს, რომელშიც ხარვეზი დამიფიქსირდა. კერძოდ, შესასრულებელი დავალების მიცემამდე წინასწარ გადავამოწმებ ტექსტის ზომიერებას. აღნიშნული რეკომენდაციების გათვალისწინება სრულფასოვნებას შესძენს ჩემ მიერ ჩატარებულ გაკვეთილს.
ეს 5 კლასისა თუ არ ვცდები
ReplyDelete